• יו"ר: ד"ר יעל בר-זאב
  • חברי ועד (רופאים): ד"ר אריאל רוקח, ד"ר ארנונה אייל, ד"ר יוסף עזורי, ד"ר עבדאללה משעל, ד"ר ענת אנדן יצחקי, ד"ר ראובן בלומנטל
  • חברי ועד (שאינם רופאים): גב' מאיה רודנאי, גב' שוש גן-נוי
  • חברי ועדת הביקורת: ד"ר עומרי אלרואי, מר חיים גבע, גב' איילת שבתאי
חדשות

בולמים את מגיפת העישון: אוסטרליה תאסור על ייבוא סיגריות אלקטרוניות

שר הבריאות האוסטרלי הודיע על צעדים משפטים למיגור השימוש בסיגריות אלקטרוניות: "המוצר הרעיל נמכר לילדים לצד ארטיקים וחטיפים" | באגודה למלחמה בסרטן קוראים לקדם את המהלך גם בישראל

"חברות הטבק לקחו מוצר ממכר, עטפו אותו באריזה מבריקה והוסיפו טעמים כדי ליצור דור חדש של מכורים לניקוטין". צילום: האגודה למלחמה בסרטן

ממשלת אוסטרליה נלחמת במגיפת עישון סיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער והודיעה היום (ג') על שורה של צעדים משפטיים נמרצים שנועדו לבלום את מגיפת הסיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער.

שר הבריאות האוסטרלי מארק באטלר ציין כי "סיגריות אלקטרוניות  'נמכרו' לממשלות ולקהילות ברחבי העולם כמוצר עזר לגמילה עבור מעשנים. הן לא 'נמכרו' כמוצר פנאי ובמיוחד לא נמכרו כך לילדים שלנו, אבל לזה הן הפכו: למוצר שמיועד לילדים שלנו, שנמכר לצד ארטיקים וחטיפי שוקולד".

עוד ציין השר באטלר כי סיגריות אלקטרוניות מכילות 200 כימיקלים רעילים, "שאינם צריכים להיכנס לריאות, אותם כימיקלים שתמצאו במסיר לק ובקוטל עשבים. בדיוק כמו שעשו בזמנו עם סיגריות רגילות, חברות הטבק לקחו עוד מוצר ממכר, עטפו אותו באריזה מבריקה והוסיפו טעמים כדי ליצור דור חדש של מכורים לניקוטין. זה חייב להסתיים".

בין הצעדים שממשלת אוסטרליה תנקוט בהם: איסור גורף של יבוא סיגריות אלקטרוניות ללא מרשם, איסור על ייבוא סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות, הגבלות על טעמים וכמות הניקוטין וכן חובת אריזות אחידות למוצרי אידוי.

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מסר בתגובה: "אנו מברכים על המהלך ובטוחים שהוא יאושר ויתקבל. מדובר בצעד חיוני שמתאים גם לישראל, לאור המגיפה בארץ של בני נוער וילדים המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות ומשיגים את המוצר בקלות כמו קרטיב בקיוסק. אנו קוראים לחברי הכנסת והממשלה לשקול את יישום האיסור המוחלט גם בישראל. אנחנו בתקופה קשה מאוד וזמנים קשים מחייבים צעדים נחושים".

באגודה למלחמה בסרטן ביקשו להדגיש: "סיגריות אלקטרוניות הן מוצר מסוכן אשר גורם לתלות פיזית ונפשית. מחקרים מדעיים מצאו קשר לתסמינים כמו שיעול, הקאות, סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב ופגיעה במערכת הנשימה והריאות. כמו גם, נזקים להתפתחות המוח אצל  בני נוער וצעירים המובילים לבעיות קשב, בעיות למידה,  חוסר יציבות רגשית, דיכאון וחרדה".

עוד צוין באגודה כי "למרות שחברות הסיגריות האלקטרוניות מקדמות אותן כחלופה נקייה, ללא עשן וללא סרטן, מחקרים חדשים כבר מצאו שינויים גנטיים הקשורים להתפתחות גידולים סרטניים בחלל הפה, באזור הריאות ובשלפוחית השתן אצל המשתמשים".

נושאים קשורים:  סיגריה אלקטרונית,  אוסטרליה,  האגודה למלחמה בסרטן,  חדשות
תגובות