• יו"ר: ד"ר לי גולדשטיין
  • חברי ועד: ד"ר אופיר לבון
  • ד"ר נעמי גרוניך
  • פרופ' דני קורניק
  • ד"ר אילן יונגסטר
חדשות

בג"צ קיבל את עמדת ארגוני הרוקחות לגבי ייעוץ תרופתי כחלק מהסל

בית המשפט הנחה את משרד הבריאות לקיים עבודת מטה לצורך הגדרת הקריטריונים והפריסה של הייעוץ התרופתי. יו"ר ארגון הרוקחים: "הישג היסטורי למקצוע"

יעוץ תרופתי צילום: אילוסטרציה

אתמול (ב') התקיים בבית המשפט העליון דיון בנוגע לעתירה, שהגישו ארגוני הרוקחות כנגד משרד הבריאות והמדינה בנושא ייעוץ רוקחי. הרכב שופטי בג"צ, בראשות ענת ברון, יוסף אלרון ויחיאל כשר, קיבל את עמדת ארגוני הרוקחות כי יש הבדל מהותי בין מתן מידע והדרכה רוקחית במעמד הניפוק - לייעוץ תרופתי ורוקחי יזום.

ארגון הרוקחות בישראל ביקש ממשרד הבריאות בעתירה לפרט את התנאים לייעוץ תרופתי, ככל שהמשרד עומד על כך כי השירות כלול בסל התרופות.

בית המשפט קיבל את טענת משרד הבריאות כי השירות של ייעוץ תרופתי יזום כלול בסל הבריאות - אך דרש וחייב את המדינה לקבוע קריטריונים לייעוץ שאינם קיימים כיום. בנוסף בית המשפט הנחה את משרד הבריאות לקיים עבודת מטה בשיתוף המועצה הלאומית לרוקחות לצורך הגדרת הקריטריונים ופריסה גיאוגרפית של השירות המוצע. משרד הבריאות נדרש לעדכן את בית המשפט בהתקדמות עד ל-15.04.2023.

פרופ' איל שורצברג יו"ר ארגון הרוקחות: "הייעוץ התרופתי שניתן על ידי רוקחים הוא הכרחי ואבן יסוד של מקצוע הרוקחות. אנו נמשיך לעקוב, לדאוג ולוודא כי הייעוץ הרוקחי יונגש באופן מוסדר, ועל פי קריטריונים ברורים למטופלים בישראל.

"מדובר בהישג חשוב ומהותי ולא פחות מהיסטורי למטופלים, לרוקחים ולמקצוע הרוקחות, ולארגוני הרוקחות שהובילו מהלך חשוב זה. עצם ההחלטה היא תקדימית, ומגדירה באופן ברור את חשיבותם של הרוקחים ותרומתם למניעת וזיהוי תחלואה הקשורה בטיפול התרופתי, וקביעת הקריטריונים תאפשר פרסום תנאים מפורטים לשירות הייעוץ התרופתי בידי רוקח, אשר יאפשר למטופלים לממש את זכאותם לשירות חשוב ומציל חיים זה".

נושאים קשורים:  ייעוץ תרופתי,  ארגון הרוקחות,  פרופ' אייל שוורצברג
תגובות
אנונימי/ת
18.11.2022, 20:21

הישג חשוב!
ייעוץ רוקחי זה הכרחי

03.12.2022, 14:30

אכן שירות מאד חיוני. רבים מאד מהמטופלים אינם מעלים על דעתם להתעכב על פירוט מידע לגבי תרופה בעיקר חדשה שמקבלים. בראותם עומס העבודה של הרוקחים - אינם מעיזים לשאול. גם רופא המשפחה "עסוק", כך נותרים מטופלים לעיתים עם תגובה בינ תרופתית שמפחיתה בערך הטיפול, תופעות לוואי שמקושרות לתחלואה נוספת ולא לתרופות. חשוב לפרסם ולידע את ציבור המטופלים. http://www.tamichayu.com

22.12.2022, 20:19

מטופלים לא יודעים שרוקח יכול לתת יעוץ, הם חושבים שרוקח רק מוכר תרופות. מצד שני בסופר פארם למשל מורידים כמות רוקחים ואנשים צריכים לחכות הרבה זמן בתור כדי לקבל תרופה, עד שמידעים לרוקח רוצים מהר לקבל תרופה לצאת משם…