COVID-19 בישראל

אש נגד נתניהו: "אנחנו בקשר עם מודרנה ופייזר ולא צריכים סיוע שלו"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התייחס למגעים שמנהל נתניהו עם חברות התרופות כדי לספק מנות חיסון שלישי לישראל לפני שנתקבלה על כך החלטה מקצועית רשמית

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. מנהל "מגעים ללא תיאום עם הממשלה הנוכחית". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, התייחס הבוקר (ה') בראיון לכאן ב' (רדיו) לשיחות שקיים בימים האחרונים ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עם מנכ"ל פייזר, "מעל ראשו" של ראש הממשלה כיום נפתלי בנט ובניגוד למקובל בלי תיאום בנושא הזה. נתניהו טרח אתמול להפיץ את ההודעה על שיחותיו ברשת חברתית. פרופ' אש אמר: "לא צריכים את הסיוע הזה. אני מכבד את דעתו, אבל ההחלטה היא של גורמי המקצוע".

ראש האופוזיציה ח"כ נתניהו לא ממלא כיום שום תפקיד רשמי במאבק במגיפה ואיננו לוקח חלק בניהול המשבר. נתניהו מנסה ללחוץ על שתי החברות לספק מנות חיסון שלישי וזאת בטרם נתקבלה החלטה מקצועית רשמית שיש צורך בכך. מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי הוא מתנגד למגעים אלה שקיים נתניהו "הנעשים ללא תיאום עם הממשלה הנוכחית". פרופ' אש הדגיש כי "רכש החיסונים של ישראל מתנהל כסדרו. הקשר שלנו הוא ישיר עם מודרנה ופייזר".

בהתייחסו למהלכים שאמור קבינט קורונה להחליט עליהם היום, אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "הממשלה עשויה להחליט על חובת בידוד לחוזרים ממדינות מסוכנות בלבד ולא על כלל השבים מחו"ל. אני מבין שההנחיות שלנו מורכבות ומשתנות. חלק מהציבור לא איתנו. אני אומר לא לטוס לחו"ל ואנחנו רואים את מה שנעשה בשדה התעופה. אנחנו מנסים לעשות משהו מידתי".

בתוך כך, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, אמרה הבוקר בראיון לגל"צ כי משרד הבריאות יציג היום נתונים רשמיים המראים על ירידה ביעילות החיסון בקרב המבוגרים שהתחסנו ראשונים. יעילות החיסון במניעת מחלה קשה אמנם ירדה אבל עדיין גבוהה מ-90%.

ד"ר אלרעי-פרייס אמרה עוד  כי משרד הבריאות ימליץ להפעיל כללי תו ירוק גם במקומות הפתוחים, כשגרת קורונה. באשר להתפרצות זן דלתא אמרה: "כל תחלואת הקורונה כרגע בישראל הגיעה דרך נתב"ג. דלתא לא נוצר פה, הוא הגיע מחו"ל והתפשט בארץ עקב אי-שמירה על חובת בידוד בחזרה מחו"ל. את זה צריך לשים על השולחן.

"יש 120 בממוצע חולים החוזרים מחו"ל ויש יותר מ-1,000 שנדבקים בעקבות זאת בתוך המדינה אבל כל ההתפרצות התחילה מחו"ל. אם נכנסים לשגרת קורונה ורוצים להמשיך לשמור את המשק ובתי הספר פתוחים - צריך לשמור יותר טוב על נקודות הכניסה לישראל - לא בשביל הוריאנט הזה אלא לבא אחריו".

לדבריה, יש כוונה שהחל מיום ו' הבא, ארבע מדינות נוספות יצורפו לרשימת היעדים האסורים בטיסה בשל התחלואה בהן. כן ציינה שמוצע לשרים לאשר לימודים בקפסולות רק ביישובים עם תחלואה עולה: "המתווה המוצע עם אנשי משרד החינוך ידרוש הרבה יותר גמישות. לא יהיו קפסולות ביישובים ירוקים וייעשו מאמצים לצמצום מגעים במקומות שבהם התחלואה עולה".

נושאים קשורים:  בנימין נתניהו,  פרופ' נחמן אש,  מודרנה,  פייזר,  חיסונים,  19-COVID,  קורונה,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  נתב"ג,  בידוד,  תו ירוק
תגובות