• יו"ר: ד"ר לי גולדשטיין
  • חברי ועד: ד"ר אופיר לבון
  • ד"ר נעמי גרוניך
  • פרופ' דני קורניק
  • ד"ר אילן יונגסטר
מחקרים COVID-19

האם אזיתרומיצין יעילה לטיפול בחולי קורונה מאושפזים?

במחקר שפורסם ב-The Lancet נבחנה יעילות אזיתרומיצין, תרופה נוגדת דלקת, בהפחתת תמותה ושיפור תוצאים קליניים בחולי קורונה

אזיתרומיצין. צילום אילוסטרציה

לאזיתרומיצין תכונות נוגדות דלקת, אשר על בסיסן הועלתה סברה כי התרופה יכולה לשמש לטיפול בחולי קורונה. במחקר שתוצאותיו פורסמו בכתב העת The Lancet החוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של אזיתרומיצין בטיפול בחולי קורונה מאושפזים.

המחקר בוצע במתכונת אקראית ומבוקרת ב-176 בתי חולים בבריטניה בהשתתפות 7,762 מטופלים עם גיל חציוני של 65.3 שנים, 38% היו נשים.

המשתתפים טופלו באזיתרומיצין במינון 50 מ"ג פעם ביום למשך עשרה ימים או עד שחרור מבית החולים או עם אינבו יחד עם טיפול הבחירה. פרט למשתתפים ולצוות המטפל בשטח, כלל עורכי המחקר היו סמויים לטיפול. התוצא העיקרי שנבדק היה תמותה כוללת תוך 28 ימים.

תוצאות המחקר הדגימו כי בקבוצת האזיתרומיצין שיעור התמותה היה 22% בשתי הקבוצות ובנוסף לא נצפה הבדל בין הקבוצות בהיבט משך השהות בבית החולים (זמן חציוני עשרה ימים לעומת 11 ימים) או בהיבט שיעור החולים אשר שוחררו בחיים מבית החולים על פני 28 ימים. גם בתת קבוצה של החולים אשר לא נזקקו להנשמה פולשנית לא נצפה הבדל בין שתי הקבוצות בהיבט הנשמה מכאנית או תמותה.

החוקרים סיכמו כי אזיתרומיצין לא משפרת תמותה או תוצאים קליניים אחרים בחולי קורונה מאושפזים ויש לתת את התרופה רק במידה שקיימות אינדיקציות אחרות לאנטיביוטיקה.

נושאים קשורים:  תמותה,  אזיתרומיצין,  חדשות,  תרופה לקורונה,  19-COVID,  מחקרים
תגובות