COVID-19 בישראל

ה-CDC: ניתן לוותר על חליפות החלל של המטפלים בחולי קורונה

המלצות ה-CDC החדשות מאפשרות להחליף את המיגון המחמיר בלבוש פשוט ופחות מסורבל | בישראל ההחלטה נתונה לשיקול בתי החולים

מחלקת קורונה. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

המרכז הרפואי שיבא הודיע כי החל מ-14 בפברואר יאושר לאנשי הצוות המטפלים בחולי קורונה לוותר על "חליפות החלל" - סרבלים וערדליים, אם ירצו, לאחר שבוע מקבלת מנת החיסון השנייה. לעומת זאת, בבתי החולים "שערי צדק", "הדסה", "בילינסון" ו"סורוקה" עדיין לא ניתנה האפשרות לשנות בצורת המיגון המחמיר. כך דיווחה הבוקר (ב') רוני לינדר ב"דה מרקר".

הקושי לנוע ולשהות בתוך המיגון המחמיר לאורך שעות מחייב תחלופה גבוהה של הצוותים ותורם למצוקת כוח האדם במחלקות. עבור המטופלים, מראה אנשי הצוותים הרפואיים ב"חליפות החלל" מגביר תחושת בידוד. אלא שבאחרונה חל שינוי בגישה לחובת ההתמגנות המחמירה בעקבות שינוי בהמלצות ה-CDC, כפי שהסביר בפנייה שהעביר לראשי משרד הבריאות פרופ' צבי בנטואיץ', ראש המרכז למחלות טרופיות ואיידס באוניברסיטת בן גוריון וחבר מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה במשרד הבריאות: "פירושן של ההנחיות הוא כי ניתן להחליף את השימוש ב'חליפות החלל' בלבוש הפשוט יותר ואין באימוץ הנחיות אלו כל סיכון לצוות המטפל".

לדבריו, ההנחיות להפחתת המיגון המחמיר מיושמות עתה בבתי חולים ברחבי ארה"ב. הוא קרא למשרד הבריאות לאמץ ללא דיחוי את ההנחיות בכל מערכת הבריאות, כולל במרפאות ובמעבדות המטפלות בקורונה. "אפשר בהחלט להגיש ידיים ולתת את החיבוק האנושי המיוחל לחולים, אם מקפידים על היגיינה נאותה של הידיים לאחר המגע הישיר", אמר.

אולם בדיקה שערכה לינדר העלתה כי חובת השימוש בסרבל כלל איננה נמצאת בהנחיות משרד הבריאות לבתי החולים, אלא מהווה החמרה וולונטרית עליה החליט כל בית חולים. ממארס 2020, הנחיות משרד הבריאות לטיפול בחולי קורונה הן שימוש בחלוק (או סרבל) עמיד למים, מסיכת 95-N, מגן פנים וזוג כפפות אחד. יש בתי חולים ומחלקות שבחרו להתמגן במיגון עודף וכל בית חולים מאמץ כיום מדיניות משלו: ב"איכילוב" מאפשרים לצוותים לוותר על הסרבל ולהסתפק בחלוקים קלים יותר ובמגיני צוואר. גם ברמב"ם יש חופש בחירה לצוותים אם להשתמש בסרבל או בחלוק. ב"וולפסון" אין עתה שימוש בסרבלים, אלא רק בחלוקים עוטפים ובכיסוי ראש וערדליים.

נושאים קשורים:  מחלקות קורונה,  מיגון אישי,  בית החולים שיבא,  פרופ' צבי בנטואיץ',  הנחיות ה-cdc,  חדשות,  19-COVID
תגובות