• יו"ר: ד"ר לי גולדשטיין
  • חברי ועד: ד"ר אופיר לבון
  • ד"ר נעמי גרוניך
  • פרופ' דני קורניק
  • ד"ר אילן יונגסטר
COVID-19 בישראל

החלטות ועדת סל התרופות מתעכבות בגלל הסגר המתמשך

מגבלות הסגר, שהוארך אמש, מעכבות את דיוני ועדת סל התרופות שחבריה מתנגדים לקיום הדיונים בזום או מרחוק והחולים ייאלצו להמתין עוד לתרופות החדשות

דיון בוועדת סל התרופות. חוסר שקיפות ועיכוב בפרסומים. צילום ארכיון: לע"מ

הממשלה אישרה אמש (א') את הארכת הסגר הכללי הקיים בחמישה ימים נוספים עד ליום שישי (5.2) בשעה 7:00. ביום רביעי הממשלה תתכנס לדיון נוסף ותדון האם יש צורך בהארכה נוספת של הסגר. בנוסף, אישרה הממשלה את הארכת סגירת הכניסה לישראל והיציאה ממנה, למעט חריגים, בשבעה ימים נוספים עד ליום ראשון (7.2) בחצות.

כמו כן, אישרה הממשלה הקמת ועדה לאישור בקשות להגעה לישראל זאת מסיבות הומניטריות ומסיבות מיוחדות (ועדת חריגים), בתקופה שבה מתקיימות הגבלות כניסה לישראל. בראש הוועדה יעמוד השר יובל שטייניץ. הוועדה תורכב מנציגי משרדי הפנים, החוץ, הבריאות, התחבורה, התפוצות והעלייה והקליטה. בנוסף, תחול חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה, החל ממחר ועד לתחילת השבוע הבא (א', 7.2) בקשות חריגות ייבחנו באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג.

בתוך כך דיווחה מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום" כי דיוני ועדת סל התרופות מתעכבים בגלל הסגר המתמשך. בוועדת הסל מתנגדים לקיום הדיונים בזום או מרחוק והסבירו שבשל מגבלות ההתכנסות אין אפשרות לכנס באולם אחד את כל 18 חברי הוועדה ושפיצול החברים מקשה לקבל החלטות.

הוועדה, שאמורה היתה להתכנס לדיון בסופי השבוע, דחתה את ישיבותיה ומאות אלפי חולים שממתינים בימים אלה להחלטת ועדת סל התרופות ייאלצו להמתין שבוע נוסף. הדיון המסכם של ועדת סל התרופות צפוי להתקיים ביום שני הבא. המשמעות היא שתרופות חדשות, חלקן מציל חיים, יינתנו לחולים לא לפני אמצע פברואר.

לדיונים הסופיים עלו כ-150 תרופות וטכנולוגיות בעלות של כ-2.5 מיליארד שקל, נמסר בדיווח, בעוד תקציב הוועדה עומד על 500 מיליון שקל ועוד סכום חד-פעמי של 50 מיליון, שישמש להכנסת טיפול לשנה זו בלבד.

מהוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2021 נמסר: "חברי ועדת הסל רואים לנגד עיניהם את החשיבות והאחריות הציבורית הרבה של החלטותיהם. אופיים ומורכבותם של דיוני ועדת הסל דורשים מעורבות גבוהה ועבודה של כל חברי הוועדה יחד לאורך שעות מרובות ביממה, דבר שאינו אפשרי בזום. לכן לאורך כל עבודתה השנה הקפידה הוועדה לקיים ישיבות פיזיות תוך שמירה על כל כללי התו הסגול.

"בגלל אילוצי הסגר והארכתו והחמרת ההגבלות על התכנסות בחללים סגורים, ועדת הסל נאלצה לדחות את התכנסותה ודיוניה הסופיים, ומיד בתום הסגר תחדש הוועדה את דיוניה. במקביל, על מנת לחסוך זמן, משרד הבריאות כבר החל בהיערכות להוצאת ההנחיות לשטח, כך שעם סיום עבודת הוועדה ופרסום המלצותיה, ניתן יהיה בתוך פרק זמן קצר ליישם אותן לטובת החולים בישראל".

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  חדשות,  סגר,  19-COVID
תגובות