• יו"ר: ד"ר לי גולדשטיין
  • חברי ועד: ד"ר אופיר לבון
  • ד"ר נעמי גרוניך
  • פרופ' דני קורניק
  • ד"ר אילן יונגסטר
חדשות

עוד 20 תרופות קודמו לשלב הדיונים המכריע בוועדת סל שירותי הבריאות

ועדת סל התרופות עומדת לסיים בסוף החודש את דיוניה במרתון בן יומיים שבו תקבע אילו מהתרופות והטכנולוגיות יומלצו להיכלל בסל שירותי הבריאות 2021

תרופות. אילוסטרציה

ועדת סל התרופות בראשות פרופ' שוקי שמר, עומדת לסיים בסוף החודש את דיוניה במרתון בן יומיים שבו תקבע אילו מהתרופות והטכנולוגיות שהוגשו כמועמדות להכללה במסגרת הרחבת הסל לשנת 2021 ייכללו ברשימת המלצותיה. זאת, בהתאם למסגרת התקציבית שהועמדה לרשותה – 550 מיליון שקל. הוועדה פרסמה אמש (א') את עיקרי ההחלטות שקיבלה בשתי ישיבות קודמות.

בשתי ישיבות אלו קיבלה את הדירוג A9 תרופה אחת, חמש תרופות קיבלו את הדירוג A8/9 ועברו לשלב המכריע. עוד 14 תרופות, שבדיונים קודמים קיבלו דירוג נמוך יותר ושלגביו הוגשו ערעורים, קיבלו אף הן דירוג גבוה יותר ולכן הצטרפו לרשימת המועמדות בעדיפות גבוהה.

כל השש שלגביהן התקיים בשתי ישיבות אלו דיון-דירוג ראשון נועדו לטיפולים במחלות סרטן ודם. הדירוג A9 ניתן לקיטרודה שכבר כלולה בסל אבל מועמדותה הוגשה עתה גם לשם טיפול בסרטן מעי גס לא נתיח או גרורתי מסוג H-MSI או dMMR כקו טיפול ראשון.

חמש האחרות שקיבלו A8/9 הן Evrysdi עבור חולי SMA סוגים 1, 2 ו-3 בני חודשיים ומעלה שקודם לכן לא נכללו במסגרת הסל; ל-Reblozyl לטיפול באנמיה תלוית עירויים על רקע מחלת בטא-תלסמיה וגם לשם טיפול בחולים רקע תסמונת מיאלודיספלסטית (MDS) עם ring sideroblasts בדרגות סיכון: intermediate, low, very low אשר לא הגיבו או שאינם מתאימים לטיפול מבוסס אריתרופואטין.

כמו כן קיבלו את הדירוג A8/9 גם Tecartus לטיפול בלימפומה חוזרת או רפרקטורית מסוג Mantle cell לאחר שני קווי טיפול סיסטמיים וגם Lenalidomide Teva לטיפול במיאלומה נפוצה כקו טיפול ראשון עבור חולים שמועמדים להשתלת מח עצם.

כל שאר התרופות שזכו בדירוג גבוה הן כאמור אלו שלגביהן הוגשו ערעורים בעקבות דירוג קודם.

לסיכומי ההחלטות משתי ישיבות אלו, ליחצו כאן וכאן.

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  חדשות
תגובות