COVID-19 עולמי

הוטרינר שעומד מאחורי החיסון של פייזר – ד"ר אלברט בורלה

יהודי ובן לניצולי שואה - מנכ"ל ענקית התרופות שעימו מנהלת ישראל את המו"מ לרכישת תרכיב החיסון הנכסף לקורונה

ד"ר אלברט בורלה, מנכ"ל "פייזר". עד כה לא נענה לפניות

מנכ"ל ענקית התרופות והחיסונים פייזר, ד"ר אלברט בורלה (Bourla) שעימו קיים אתמול והלילה ראש הממשלה נתניהו שתי שיחות טלפון, איננו רופא בהכשרתו אלא וטרינר העובד בחברה יותר מ-25 שנה ומ-2019 משמש כמנכ"לה.

בורלה, בן 59, יליד סלוניקי, יהודי ובן לניצולי שואה, הצטרף ל"פייזר" ב-1993 ומילא בה תפקידי ניהול בכירים רבים, בין היתר ביחידה לתרופות לבעלי חיים Zoetis וכן ביחידת החיסונים, תרופות בתחום האונקולוגיה, מחלות לב וגם ביחידה העוסקת בצרכנות של מוצרי בריאות וחדשנות.

בנוסף, הוא חבר בכמה הנהלות בכירות של ארגונים ומוסדות בינלאומיים בתחומי הביוטכנולוגיה, בארגון קטליסט וגם בארגון הגג האמריקאי למחקרי תרופות וייצורן.

במסגרת תפקידו ביחידה לאונקולוגיה קידם את השקת התרופותEliquis  ו-Ibrance כטיפול לסרטן שד וגם תכשיר נוגד קרישה ותרופות בתחום מחלות הלב. ב-2018 מונה בחברת פיייזר למנהל התפעולי הראשי ומ-1 בינואר 2019 כמנכ"ל לאחר שהחליף בתפקיד את ד"ר איאן ריד, שהיה מנכ"ל החברה במשך שמונה שנים.

במסגרת תפקידיו השונים פיתח ד"ר בורלה שווקים חדשים עבור החברה ופיקח על האסטרטגיה המסחרית שלה, על קווי הייצור והליכי פיתוח המוצרים והחדשנות. כאשר עמד בראש יחידת החדשנות התמקד בתחומי דלקות ואימונולוגיה, רפואה פנימית, אונקולוגיה, מחלות נדירות ותרכיבי חיסון.

מיד עם תחילת התפשטותה של פנדמיית ה-COVID-19 בעולם דחף באגרסיביות את לוח הזמנים לפיתוח תרכיב חיסון למחלה, הגדיר את שלבי הפיתוח והייצור והעריך את הסיכונים הכרוכים בפרויקט הענק שהחברה לקחה על עצמה.

בורלה נטל חלק בגיבוש שיתוף הפעולה עם חברת הביוטכנולוגיה הגרמנית BioNTech שטכנולוגיית ה-mRNA החדשנית שלה עומדת בבסיס תרכיב החיסון שסימנו BNT162b2. תרכיב החיסון זכה בימים האחרונים לפרסום חובק עולם כשהתבררו ממצאי הביניים משלב הניסוי הסופי שנעשה בו ועל פי הודעת החברה המשותפת, רשם יעילות של 90% כנגד נגיף הקורונה, הגם ששלב זה לא הושלם עדיין.

ד"ר בורלה היה אחד משבעה ראשי תעשיית התרופות העולמית שנקראו בפברואר אשתקד להתייצב לשימוע שערכה ועדת הכספים של סנאט ארה"ב בסוגיית תמחור התרופות.

נושאים קשורים:  אלברט בורלה,  חברת "פייזר",  חיסון לקורונה,  חברת תרופות,  19-COVID,  קורונה
תגובות
13.11.2020, 17:01

מחזיקים אצבעות שהחיסון יהיה פעיל