• יו"ר: ד"ר לי גולדשטיין
  • חברי ועד: ד"ר אופיר לבון
  • ד"ר נעמי גרוניך
  • פרופ' דני קורניק
  • ד"ר אילן יונגסטר
חדשות

חברת פרדו ומשפחת סאקלר מציעות 12 מיליארד דולר פיצוי למכורי האופיואידים

נגד החברה בבעלות משפחת סאקלר הפילנתרופית, שעל שמה נקרא בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, הוגשו כ-2,000 תביעות בגין גרימת התמכרות למשככי כאבים נרקוטיים וגרימת מוות

חברת התרופות פרדו (Purdue), שהרוויחה 35 מיליארד דולר רק ממכירות האוקסיקונטין, תרופה נרקוטית ממשפחת האופיואידים, ועתה הוגשו נגדה כ-2,000 תביעות על שגרמה למשתמשים להתמכר, הציעה להסדיר את התביעות מחוץ לבית המשפט ולסיים את הסאגה בפיצוי לתובעים בסכום כולל של 12-10 מיליארד דולר. שלושה מיליארד דולר מזה יגיעו באופן אישי מהונה של משפחת סאקלר, הבעלים של החברה. כך דיווחה הבוקר (ד') רשת NBC בארה"ב.

"ניו יורק טיימס" מסר כי המשפחה מוכנה לוותר על בעלותה על החברה. משפחת סאקלר תרמה רבות גם למוסדות רפואה בישראל ובין השאר נקרא על שמה בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

ההצעה להסדרת התביעות הוגשה בפגישה שקיימו בקליבלנד פרקליטי החברה שבה נכחו, לפי ה-NBC, "לפחות עשרה תובעים של מדינות שונות בארה"ב". ל-44 בתי משפט מדינתיים הוגשו התביעות נגד החברה ונגד יצרניות תרופות אחרות, ביניהן גם "טבע". הן מואשמות בכך שנקטו בשיטות שיווק אגרסיביות לקידום מכירות תרופות אופיואידיות שהכניסו להן מיליארדי דולרים וגרמו להתמכרות המשתמשים ולמקרי מוות כתוצאה מכך.

התביעה האחרונה נגד "פרדו" הוגשה החודש במינסוטה ובה נטען שבמדינה זו היו מספר רב של מקרי מוות עקב שימוש במשככי כאבים ומינוני יתר שלהם כתוצאה מהתמכרות וכי מכירות החברה עלו בה בין השנים 2000 ל-2017 בכמעט 800%.

נשיאה לשעבר של החברה, ריצ'רד סאקלר, התפטר ממועצת המנהלים שלה בשנה שעברה וסומן כ"דמות מרכזית – לפני ואחרי השקת האוקסיקונטין ומי שדחף את החברה למכור עוד ועוד תכשירים אלה וכן כמי שמואשם  במעורבות בקמפיינים שיווקיים מטעים" – כך על פי הודעה משותפת שפרסמו התובעים הכלליים של חמש ממדינות ארה"ב: איווה, קנזס, מרילנד, ויסקונסין ומערב וירג'יניה.

בחודש מרץ האחרון הגיעה החברה להסדר דומה במדינת אוקלהומה ושילמה על כך 270 מיליון דולר, בנוסף לכך שמימנה מחקר בנושא התמכרות.

בין 1999 ל-2017 מתו ברחבי ארה"ב יותר מ-400 אלף בני אדם עקב שימוש פרוע במשככי כאב כתוצאה ממאמצי השיווק לתרופות האופיואידיות שנקטו היצרניות. המועצה המייעצת הכלכלית לבית הלבן מצאה כי משבר האופיואידים שהוגדר כמגיפה עלה למשק האמריקאי יותר מחצי טריליון דולר ובאוקטובר 2017 הכריז הנשיא דונלד טראמפ כי מדובר במצב חירום לאומי בתחום בריאות הציבור. במדינת אוהיו למשל, הוערך שכ-200 אלף מתושביה הם מכורים למשככי כאב נרקוטיים, בערך כמו כל אוכלוסיית העיר אקרון.

בהודעה רשמית שפרסמה "פרדו" נאמר גם כי היא אמנם נערכת להגן על עצמה בתקיפות בתביעות שהוגשו נגדה אבל איננה רוצה לבזבז על כך שנים של ליטיגציה וערעורים על החלטות בתי משפט ועם זאת הכחישה שפעלה שלא כחוק במסגרת מהלכי השיווק והמכירות שלה.

בדיווח ב-NBC נאמר כי החברה הציעה להכריז על Chapter 11 ועל פשיטת רגל ולאחר מכן לפעול רק כארגון ללא כוונות רווח וכי משפחת סאקלר תחדל להיות הבעלים של החברה. משפחת סאקלר מדורגת במקום ה-19 ברשימת עשירי ארה"ב והונה מוערך ב-13 מיליארד דולר.

נושאים קשורים:  פורדו,  הפקולטה לרפואה על שם סאקלר,  חדשות,  אופיואידים,  התמכרות למשככי כאב,  מגיפת האופיואידים,  אוקסיקונטין
תגובות
אנונימי/ת
28.08.2019, 18:25

כמו כל הביליונרים בכל העולם . את הכסף עשו ועושים רק על הגב של אנשים אומללים ומסכנים. מאחורי עושר גדול מסתתר פשע גדול .80 אחוז מההון והמשאבים הכלכליים בעולם ובמדינות המפותחות בידיים של 20 אחוז ביליונרים.איפה ההגינות ? איפה הצדק ? איפה המוסר ואיפה הערכים ? (((((כסף קונה גם בריאות ואריכות ימים . עד שכבר לא . ראו את ההוא של אפל. האומלל . כל הכסף שבעולם ולא הצליח להינצל ממחלת הסרטן הארורה שפקדה אותו. מסכן ואומלל. צר לי עליו! ))))))שעם הכסף המלוכלך שלהם עושים עוד כסף ועוד כסף. ולעולם לא משלמים על הפשעים שלהם. כי יש להם מספיק כסף לסדר להם שלא ישבו יום אחד בכלא על הפשעים שהם עושים. וכל התרומות שלהם . 1. כגודל רגשות האשמה ככה גודל התרומה 2. זיכויים של מס הכנסה. 3. דרך להלבנת כספים. 4. עם כל כך הרבה כסף.... מה כבר יש לעשות ???? **************** 5. לתרום כדי שיהיה בית בנין פקולטה בית חולים חדר אוטובוס מכונית עמותה אירגון עוד עמותה או משהו על שמם . שוב להאדיר את שמם בכל מקום . מי שבאמת פינטרופ והכסף הרוויח ביושר ובלי לגרום לסבל לאחרים. תורם בסתר . וצנוע בהילכותיו. ומבין שכולנו בסוף מגיעים למקום של רימה עפר ותולעים. והגענו מטיפה סרוחה . תא קטן ובודד שבתהליך המיטוזה התחלק ושוב התחלק וכו..... וכולנו בני אדם. וכפי שכתוב במקורות של היהודים (שזה פרדוקס, כי יהודים חמדנים ותאבי בצע) כתוב שהעושר שמור לבעליו לרעתו ! ומרבה נכסים מרבה דאגה.
ובאמת היהודים העשירים . הם תמיד עם פנים חמוצות וכעוסים . ותמיד לא רגועים. אז כסף בכל זאת לא קונה שלווה נפשית. או בריאות נפשית. וכסף לא קונה אושר אמיתי ואהבה אמיתית . זהו. סיימתי לעכשיו. איך כתבתי ? מי חושב שכל מילה שווה זהב?? ודרך אגב אני יהודי/ה

הסגנון שלך בן דוד יקר אינו מותיר ספק כי אתה יהודי משלנו...ואגב ל"יהודי" העשיר המושחת ביותר שירבו כמותו קוראים וורן באפט. למסכן ההוא מ-APPLE ששינה את המציאות האנושית בחזונו הפנטסטי קוראים סטיב ג'ובס כמו גם לעשיר המופלג "אחיו לטכנולוגיה" ההוא ממיקרסופט...נווו מה שמו - שכחתי.
שורה תחתונה אחי ואחיותי המלומדים הצטנעו במידותיכם והתגדרו במקצועכם, הניחו את השיפוט ודיוני האתיקה והערכים לשופטים. במיוחד אם אתם אנשי אמונה אשרי חלקכם שהרי לתפיסתכם יש ריבון לעולם. כולם יודעים עד כמה תורמת משפחת עופר לבריאות הציבור בצפון...ועד כמה היא תורמת לבריאות הסביבה בים המלח. ועם כל זאת אני מברך על שזכינו בחלקנו בבניין באיכילוב. הכוס היא חצי ריקה תמיד...היא הכוס שלי...והחצי המלא - מלא מדמעות התנין של הצדקנים העלובים. ובא גועל לציון

אנונימי/ת
28.08.2019, 20:56

אויי אויי אויי .מר אדלר י ש ר א ל . מניחה שתיסמנות אלוהים היתה אצלך עוד לפני שהתחלת ללמוד מה שלמדת . לתסמונת אלוהים אין טיפול. לא בן דוד . לא מוסלמי ולא נוצרי. ולא הינדי . אלא אני מתוככם יהודי. יהודי .יהודי מבטן ומלידה. אבל יהודי אחר. טוב יותר . שלא מוכן ללכת אחרי הזרם הרקוב והמושחת . יהודי ערכי ומוסרי יותר . וכן מרגיש מיוחס יותר מאלו שבשביל כסף והחמדנות ימכרו את אמא שלהם .אני היהודי שמנסה להוקיע את הרע שבקירבנו. והתגובה שלך כך כך מתאימה לאלו שבוחן המציאות שלהם לא קשור למציאות עצמה. ואכן יש דין ויש דיין. ולצערי הרב ראיתי כיצד עושה בורא עולם את הדין ואת הדיין שלו. ולמרות שיש פה אנשים עם תואר ד"ר . זה עדיין לא אומר שיש ראייה נכונה ומורכבת של המציאות . אם אדם לא מבין שבחיים הכל קשור בהכל . ואין דבר שמנותק מדבר אחר. אז אי אפשר ללמד את זה . הכל בחיים קשור בהכל. השחיתות הרקובה בעולם הבריאות והרפואה . והקשרים הרקובים בין חברות התרופות לרוקחים , בתי חולים ורופאים גם ידוע בארץ ובעולם. ואלו עם פגיעה בבוחן המציאות . ועם תסמונת אלוהים שחושבים שאף אחד לא קולט מה הם עושים ואיך הם מתנהלים . אז תדעו שקולטים ורואים. הכסף וכל כך הרפואיים כי ההתוויות לטיפולים ולפרוטוקולים רפואיים הם לתת את התרופות הזולות ביותר , ויתנו את התרופה הטובה והיקרה יותר רק שאדם יהיה חצי רגל לפני הקבר. ורק אדם עם אמצעים כלכלים תהיה לו נגישות לתרופות היקרות שיצילו את חייו. והמגיב זה מישהו מתוך הממסד. (אני )שיודע בדיוק מה קורה ובגלל זה האנונימיות . אני מנסה להוקיע את כל הדברים הרקובים שאני רואה והזעקה לא תעזור. כי הכל כך כך רקוב ומושחת . ונכון, זה לא רק בארץ . זה בעולם .לעולם לא אשתוק על העוולות והריקבון והשחיתות המוסרית והערכית והחיבורים המסוכנים של האנשים עם הממון והתרומות שלהם ומה הם מקבלים עבור התרומות שלהם ???? העולם הוא גלגל.

28.08.2019, 18:29

אני מקווה שדבר כזה לא יקרה אצלנו במדינה

28.08.2019, 19:09

הגיע זמן לשנות את השם של ב״ס לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

הגיע הזמן לשנות את שמך...חנה

אנונימי/ת
28.08.2019, 20:58

כל הכבוד לך ד"ר ANNE צדיקה בסדום. אבל נראה לך ??????? יהודי חמדנות ותאבת בצע. זה חיבור שהיה מאז שהעולם נברא. אין ערכים אין מוסר ואין מצפון . הכסף זה הכי חשוב .

אנונימי/ת
29.08.2019, 00:04

במה זה בדיוק יעזור ? הסמליות מתה ונשאר לטרולים כדמות הפרופסור המגיב כאן למוסס אותה בציניות עלובה. מה שצריך זה אתיקה אישית חזקה, לזהות את מגפה הדיסאינפורמציה בתחום הרפואה ולזרוק לפח כל מאמר מסובסד על ידי חברות התרופות שקונות פרופסורים טרולים בשקל. חייבים לרדת לקרקע ולזהות את דפוס העבודה הלקוי של כולנו ולא לתת למניפולטורים אוויר לנשימה.

אנונימי/ת
29.08.2019, 16:24

טוב לגלות אמירה אנטישמית קלאסית בפורם רופאים..
רק יהודים חמדנים? החמדנים הם תמיד יהודים?
איך מודדים חמדנות? ומה אם לך יש הרבה "חמדנות"? לך ותתאבד?
תתבייש !

אנונימי/ת
30.08.2019, 12:32

זו אכן אמירה אנטישמית אם היא היתה נטולת בסיס אבל כל צעקני האנטישמיות הם בדיוק אותם חמדנים מוצצי דם. טבע חברה איומה וחסרת בסיס אתי שרימתה את לקחותיה והביא למותם של רבים. לא לשכוח שהבנקים הגדולים בישראל שילמו כופר של מיליארד וחצי דולד שגולגלו לציבור לאחר שרימו את רשויות המס האמריקאי. ישראל לא לשכוח היא מכונת הלבנת כסף לכל הצרפתים הציונים שמהגרים לישראל כי הם מאמינים גדולים בחזון הציוני (והלבנת כספים ברשות המדינה)... יש כל כך הרבה דוגמאות למה כן, לבסוף, להיות אנטישמי. חבל.

אנונימי/ת
29.08.2019, 08:36

חברים, תזכורת שחברה ישראלית בשם טבע השתתפה גם היא ברצח ההמונים באמריקה. לפני שכל משוחדי טבע יקפצו ויאמרו שמדובר בחברת אלרגן שנקנתה כדאי להזכיר שגם טבע השתתפה ב 5% ממכירות וסימום מאות אלפי אמריקאים. הנהלת טבע קיבלה הוצאות שכר שמוערכות ב 500 מליון דולר בשנה! זה משלנו: סיממו, רצחו, גנבו וצחקו כל הדרך אל הבנק. כעת ניתן לדרוש בתור רופאים שאמונים על שמירת בריאות הציבור: צדק, משפט, הגנה על בריאות הציבור וזריקת כל הרוצחים המסממים לבית הסוהר. ניתן להציע גם זריקה טיפולית אבל לצערי אין טיפול נגד פסיכופטים. אולי זריקת הרעל השמורה באמריקה לרוצחים תסייע במעט.

אנונימי/ת
29.08.2019, 16:26

אוסף אמירות חסרי אחראיות של שונאי ישראל. לכו מפה!

אנונימי/ת
30.08.2019, 12:32

ראה תגובה לעיל

אנונימי/ת
29.08.2019, 08:47

תזכורת למי ששכח: גם חברת טבע, ישראלית לשעבר השתתפה בסימום ורצח מאות אלפי האמריקאים. סיממו, רצחו וצוחקים כל הדרך אל הבנק. איפה משרד הבריאות הישראלי?

אנונימי/ת
29.08.2019, 16:27

אוסף אמירות חסרי אחראיות של שונאי ישראל. לכו מפה!

אנונימי/ת
30.08.2019, 12:33

ראה תגובה לעיל