חדשות

הצעת חוק: המדינה לא תממן טיפולים רפואיים למחבלים ולפעילי טרור

הצעת החוק מפרידה בין מתן הטיפול הרפואי לבין מימונו. יוזמת החוק, ח"כ ענת ברקו: "אזרחי ישראל ערבים מצטרפים לדאע"ש בסוריה, נפצעים שם וחוזרים לכאן כדי לקבל טיפול על חשבון משלם המסים הישראלי"

אסירים בטחוניים שהואשמו בפעילות טרור. צילום יונתן סינדל/ פלאש 90

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת החלה לדון בהצעת החוק של ח"כ ענת ברקו וח"כים נוספים בדבר שלילת מימון שירותי בריאות על ידי המדינה למי שנפצע בעת שביצע עבירת טרור או בעת ששהה במדינת אויב ועקב פעילותו בארגון טרור.

הצעת החוק מפרידה בין עצם מתן הטיפול הרפואי לבין מימונו.

על פי הנוסח המוצע, אזרחי ישראל העונים על ההגדרה לעיל יידרשו לממן בעצמם טיפולים רפואיים, בעוד שעלות הטיפול בתושבי הרשות הפלסטינים שנפגעו תוך כדי פעולת טרור שהם ביצעו תקוזז מכספי המסים המשולמים על ידי מדינת ישראל לרשות.

יוזמת החוק, ח"כ ענת ברקו, הסבירה: "הפכנו להיות 'החמור' המממן ומאכיל את רוצחינו. אזרחי ישראל ערבים מצטרפים לדאע"ש בסוריה, נפצעים שם וחוזרים לכאן כדי לקבל טיפול על חשבון משלם המסים הישראלי. אנחנו נותנים טיפולים מצילי חיים גם למרים שבאויבינו. רוצחים כמו יחיא סנוואר (כיום מנהיג החמאס בעזה) חיים בזכותנו וממשיכים להרוג בנו. אנחנו הצד ההומני בסיפור הזה, אבל ההומניות הזו פוגעת באזרחי ישראל. אני רוצה להשקיע את הכסף הזה בשיקום נפגעי פעולות הטרור, בעניים".

יוכי גנסין, היועצת המשפטית של שירות בתי הסוהר, הסבירה בדיון כי אין כיום נתונים מדויקים אודות הסכומים שהמדינה מוציאה על טיפול רפואי הניתן לאסירים בטחוניים, מאחר שהמערכת הממוחשבת איננה מפרידה בין אסירים בטחוניים לבין פליליים, אלא מבוססת על נתוני ההוצאה הכללית לטובת מתקני הכליאה.

עם זאת, אמרה, על פי ההערכות, העלות השנתית היא בין 45 ל-42 מיליון שקל, מהם כשבעה מיליון שקל עבור תרופות וטיפולים רפואיים, כארבעה מיליון שקל על רכש שירותי רפואה ומיקור חוץ וכשלושה מיליון שקל על אשפוז בבתי חולים.

נציג המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) הציע בדיון לאמץ את ההליך שנקבע ב"חוק ההקפאה", במסגרתו מוקפאים כספי מסים בגובה התשלומים שהעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות של מפגעים ולהקפיא גם כספי מסים בגובה התשלומים ששילמה המדינה למימון טיפולים רפואיים של תושבי הרשות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר בדיון: "אני גאה להיות שייך למדינה המטפלת באסירים, גם אם אין לי שום אמפתיה אליהם ואני שמח שהפרדנו בין עצם הטיפול הרפואי להם לבין מימונו. הטיפול במי שניסה לרצוח בבני עמנו באמת לא צריך לבוא על חשבון אזרחי ישראל. אני מסכים להצעת המל"ל לגבי הקפאת הכספים ומבקש לבחון את היתכנותה".

נושאים קשורים:  מימון טיפול רפואי למחבלים,  הצעת חוק,  אסירים בטחוניים,  חוק ההקפאה,  חדשות,  ח"כ ענת ברקו
תגובות