• יו"ר: ד"ר לי גולדשטיין
  • חברי ועד: ד"ר אופיר לבון
  • ד"ר נעמי גרוניך
  • פרופ' דני קורניק
  • ד"ר אילן יונגסטר
חדשות

WHO לחברות הפארמה: השקיעו יותר בפיתוח תרופות לקשישים

לראשונה חיים באיחוד האירופי יותר תושבים מעל גיל 65 מאשר מתחת לגיל 15; חלק מהתרופות הקיימות בשוק אינן מותאמות לשינוי הדמוגרפי

ארגון הבריאות העולמי (WHO) עידכן את דו"ח "סדר העדיפויות והקדימויות" שלו בנושאי רפואה לאירופה ולעולם לשנת 2013, והדגיש את רצונו כי תעשיית התרופות תשקיע יותר משאבים במחקר כדי להביא לשוק תרופות חדישות שמיועדות במיוחד לאוכלוסיית הקשישים. עורכי הדו"ח ציינו כי הסיבה לצורך להעניק תשומת לב ממוקדת יותר לבני "הגיל השלישי" נובעת משום שעתה, לראשונה, חיים במדינות האיחוד האירופי יותר בני 65 ומעלה מאשר ילדים ונוער עד גיל 15.

עקב כך, כתב הארגון, יש צורך למקד את המו"פ הקשור בפיתוח תרופות כדי לענות על הצרכים של האוכלוסייה המבוגרת והקשישה, על-פי מחלותיה והדרישות הספציפיות שלה. יותר בני אדם צפויים בשנים הבאות להיחשף למצבי בריאות ולמחלות הקשורות בגיל המתקדם, כמו מחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת, מחלת אלצהיימר ואחרות.

לפי הארגון, יש צורך בהשקעות במחקר בתרופות ייעודיות לצרכי בני הגיל השלישי משום שכבר כיום יש סוגים של טיפולים ותרופות שכבר אינם יעילים עבורם או שלא פותחו באופן ממוקד לקבוצות הגיל הנכון.

לקריאת ההודעה המלאה של ארגון הבריאות העולמי לחץ כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת,  אלצהיימר,  פיתוח תרופות,  ארגון הבריאות העולמי,  שבץ,  גיל מבוגר
תגובות